fbpx

Pokud máte eshop s patřičně velkým produktovým feedem a inzerujete na Facebooku, pravděpodobně ve vaší strategii nechybí dynamické reklamy. Ty jsou vytvořené automaticky s produkty přímo z vašeho e-shopu. Proto je nesmírně důležité, aby všechna data byla na správném místě a přesně tam, kde mají být. Díky tomu je pak algoritmus Facebooku schopen tato data vytěžit na maximum.

Dnes se podíváme na atribut “FB_PRODUCT_CATEGORY”, který je důležitý k optimalizaci a efektivitě vaší reklamy. Facebook totiž na základě tohoto atributu ví, do jaké kategorie má produkt zařadit. Prosím neplést s Google product category atributem, Facebook má své vlastní kategorie, které se od těch od Googlu liší, tedy ani je nestačí pouze zkopírovat z jednoho atributu do druhého.

Po implementaci atributu FB CATEGORY můžou vaše kampaně vypadat třeba takto.

Proč je to tak důležité? Každý potenciální zákazník na Facebooku i mimo něj něco vyhledává. Facebook díky Pixelu na různých stránkách, ale i samotnému pohybu uživatelů v jeho ekosystému ví, o co má uživatel pravděpodobně zájem, a podle toho nabízí reklamu, která je k danému uživateli relevantní. Takzvaně si každého uživatele “taguje” nebo chcete-li škatulkuje.

Díky doplnění kategorie podle Facebook katalog specifikace proto získáte větší efektivitu reklamy, a tak i lepších prodejních výsledků.

Předpokladem pro rychlou implementaci je nějaký nástroj, my jsme zvolili české Mergado, které má na našem trhu výrazný podíl a je tak vysoce pravděpodobné, že ho používáte i vy. Níže tedy najdete podrobný návod na implementaci FB produktových kategorií do feedu v případě, že už ve feedu máte kategorie Google.

Návod krok za krokem

Za předpokladu, že náš vstupní feed již obsahuje atribut Google product category, máme skoro vyhráno. Máme totiž již roztříděné produkty do kategorií, které pravidlem přetransformujeme do facebookového formátu.

Abychom mohli zapisovat požadovanou kategorii do elementu FB_PRODUCT_CATEGORY, musíme zjistit, zda máme element ve výstupním feedu aktivovaný.

V případě, že ho nemáme vůbec, musíme ho vytvořit.

Nyní můžeme přejít k tvorbě pravidla, které nám bude zapisovat kategorii do elementu FB_PRODUCT_CATEGORY na základě Google kategorie.

Jak budete mít doplněno, stačí uložit a aplikovat pravidla. A to je vše, nyní stačí počkat na aktualizaci feedu (nebo ji provést manuálně) a můžete těžit z nových dat.

I po přečtení článku bojujete s nastavením v Mergadu? Případně vám ve feedu Google kategorie chybí úplně? Pokud máte problémy s efektivitou vašich kampaní (nejen) na Facebooku nebo prostě jen chcete funkční výkonnostní marketing se zaměřením na váš růst, neváhejte vyplnit poptávkový formulář níže a třeba něco vymyslíme.

Nečekejte do zítřka. Pobavme se hned o tom, jak můžete vyrůst!

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *