fbpx

Criteo je sofistikovaná reklamní platforma, kterou musíte mít ve svém portfoliu, pokud to s podnikáním v online prostoru myslíte skutečně vážně. Jde o technologickou společnost původem z Francie, která vznikla již v roce 2005. V současnosti se jedná o lídra na trhu v oblasti tzv. komerčních médií.

Unikátní technologické řešení společnosti kombinuje největší balík dat o nakupujících na světě, produktech a zapojení uživatelů s jejich špičkovým nástrojem AI Engine. Co to znamená pro nás marketéry či pro majitele eshopů? Že zapojením Critea do svého omnichannelu získáte jedno z nejlepších reklamních technologických řešení na světě a posunete výkon vašich reklam na zcela novou úroveň. Pomocí Critea dokážete přilákat nové zákazníky, zvýšit návštěvnost a hlavně razantně navýšit tržby vašeho eshopu. Criteo je také průkopníkem v moderním pojetí marketingu, tzv. brandformance řešení, o kterém ještě v budoucnu hodně uslyšíte.

Criteo patří mezi RTB platformy – možná jste tento pojem již někdy slyšeli, ale nikdo vám ho nikdy pořádně nevysvětlil. RTB je zkratka pojmu real-time-bidding, což v překladu znamená “přihazování v reálném čase”. Jedná se o jeden z programatických (automatizovaných) způsobů nákupu reklamního prostoru. Stejně jako u PPC systémů jako třeba Google Ads, Sklik nebo Meta Business Manager, se v nich nakupuje v online aukcích. RTB systémy jsou ale pokročilejší a nabízí celou řadu výhod (nejde totiž jen o to, jak reklamy vypadají, ale jakým způsobem se daný prostor, kde se reklama zobrazila, vlastně nakoupil), Criteo k tomu navíc ještě totálně sofistikované řešení pro inzerci, o kterém se více dočtete dále v článku.

Data stejně cenná, jak je znáte odjinud

Většina marketérů při tvorbě kampaní vkládá největší množství peněz do tzv. Walled Garden platforem (= shromažďují data ze svých uzamčených systémů v tzv. “datových zahradách” a zpeněžují je – typicky Google/YouTube, Facebook a v ČR také známý Seznam) zatímco (až na výjimky) ignorují zbytek internetového světa, který ovšem tvoří dalších 50 % celkového prostoru na internetu, na kterém pak nejste vidět.

Zde přichází právě Criteo, které v tomto ohledu boří hranice a dokáže vaší inzerci zobrazit jak na těchto platformách, tak i mimo tyto “datové zahrady”. Každý vydavatelský portál nebo web který není tzv. Walled Garden platformou, je součástí toho, čemu Criteo říká „otevřený internet“ neboli komerční média (csfd.cz, aktualne.cz, nova.cz, idnes.cz,…). A jak je vidět níže, těchto dat z komerčních médií jsou kvalitou srovnatelná, někde i převyšující vůči nejznámějším datovým zahradám největších světových platforem. Kampaně tak mohou mít větší dosah, což s sebou nese další velkou výhodu – nižší cenu způsobenou větším množstvím dostupných aukcí.

Criteo ví, jak lidé rádi vyhledávají nakupují

Zde se prostě pracuje s tvrdými daty (spíše s miliardami dat) a ještě tvrději se jde po výkonu (proto budete Criteo milovat stejně jako já). Posuďte sami, zde pár základních čísel.

Criteo generuje poznatky o publiku a potenciálních cílových skupinách s využitím více než 120 signálů o nákupních záměrech uživatelů, dále generuje 5 miliard reklam denně, z toho 4 miliardy přímo přímo ve výkonnostní reklamě (včetně dat o produktových SKU), to vše celkem v 90 zemích světa. K tomu přimíchejme přes 20 000 klientů Critea (včetně 160 největších světových maloobchodníků) poskytujících bezkonkurenční přístup k obrovskému množství nákupních dat. Bezkonkurenční výkonnostní koktejl je téměř připraven.

Chybí už jen koktejlová třešeň v podobě dat z pozorování více než 725 milionů denně aktivních uživatelů, včetně sběru dat z komerčních transakcí v hodnotě cca 2,5 miliardy dolarů, které se každý den odehrávají v síti Critea.

Criteo prostě ví, jak uživatelé rádi nakupují a pomocí neskutečně výkonného algoritmu přetavuje toto know-how ve váš prospěch. AI Criteo pracuje bezkonkurenčně s největším množstvím komerčních dat (3x více než Amazon) a díky neustále se vylepšujícímu strojovému učení (machine learning) kombinovaném s deep learning dosahuje nejlepších výsledků na trhu.

Od remarketingu k plnohodnotné reklamě

Criteo už od svého počátku vyniká na trhu neuvěřitelně výkonným remarketingem, což je pravděpodobně jediná věc, se kterou si tuto společnost spojíte, pokud jste na ni již někde historicky narazili.

Ačkoliv je remarketing stále špičkový a i ve většině našich interních testech dosud žádnou jinou platformou nepřekonaný, sluší se zde dodat, že Criteo již dávno není jen o něm. Během posledních několika let v Criteu vyvinuli (a neustále vyvíjejí) i řešení pro brandové a akviziční kampaně, která pomáhají klientům najít to správné publikum pro růst jejich zákaznické základny a příjmů.

Criteo tedy nabízí řešení pro nejčastější byznysové cíle, akorát v mnoha případech na to jde chytřeji než jiné platformy využitím výše zmiňovaných dat, technologií a sofostikovaného algoritmu:

  • Povědomí
    • Díky znalostem o 725 milionech aktivních uživatelích denně vám Criteo pomůže zobrazovat reklamy zcela novým skupinám na základě jejich jedinečných zvyklostí při prohlížení a nakupování.
  • Akvizice
    • Prezentujte svou značku pomocí relevantních nabídek produktů a flexibilní kreativy. Díky inteligentním doporučením produktů budou vaše reklamy automaticky obsahovat produkty, které s největší pravděpodobností přivedou návštěvy na web a zapojí uživatele ve vysoké míře. Flexibilní cílení vám umožňuje vytvářet publika z dat Critea (prospecting, dle chování, lokace či zájmů,…) nebo z vlastních seznamů potenciálních (lookalike) a stávajících zákazníků.
  • Remarketing
    • Znovu přilákejte lidi do vašeho online (nebo offline) obchodu a přetavte je v ziskové tržby pomocí jednoho z nejvýkonnějších remarketingů na trhu.

Kromě standardních geografických nebo sociodemografických typů cílení Criteo umožňuje taky pokročilejší způsoby – třeba hyperlokální podle GPS souřadnic nebo behaviorální, které se řídí tím, jak se uživatelé na internetu skutečně chovají (např. kombinace nákupních vzorců, důležitých životních událostí či sezónní záležitosti). Cílit můžete třeba skrze automatizovaná publika nebo si vytvořit přesné segmenty pomocí flexibilního nástroje pro tvorbu publika, abyste dosáhli svých akvizičních a retenčních cílů.

V čem dále Criteo exceluje, jsou reklamní formáty. Vypustíme-li na chvíli veškeré různé statické formáty známé i z jiných platforem, skutečný “gamechanger” přichází v podobě tzv. dynamické kreativní optimalizace+ (DCO+). Jedná se o jedinečnou technologii, která v reálném čase generuje reklamy přizpůsobené každému jednotlivci na míru. Jednoduše řečeno, optimalizace pomocí umělé inteligence nabízí každému nakupujícímu tu nejzajímavější reklamu, která s největší pravděpodobností splní váš marketingový cíl. Pokaždé.

Ukázka vybraných reklamních formátů platformy Criteo

Kde Jolanda nic nezmůže, prediktivní AI pomůže

Není třeba se na poradách zbytečně dohadovat – nechte data algoritmu Critea. Masivní data poskytují vysokou úroveň přesnosti predikce, která zajistí, že v rámci svého rozpočtu splníte své cíle, spíš je i překonáte. Tzv. výkonná prediktivní technologie za vás jednoduše udělá spoustu práce. Níže jejich několik největších benefitů:

Získáte maximální hodnotu v rámci rozpočtu

Předpovědi potenciálního zapojení, konverze a průměrné hodnoty objednávky každého nakupujícího založené na datech umožňují nástroji AI Engine přidělovat rozpočet na základě hodnoty každého jednotlivého nakupujícího.

Dosáhnete lépe svých cílů díky flexibilní optimalizaci

Splňte cíle v oblasti příjmů, konverzí, návštěvnosti nebo marže produktu pomocí optimalizačních modelů, které zajistí, že se vaše reklamy budou zobrazovat zákazníkům, kteří s největší pravděpodobností dosáhnou požadovaných výsledků.

Vždy ten správný reklamní inventář

Potenciální nakupující oslovíte prostřednictvím nejlepšího reklamního inventáře vybraného enginem na základě předpokládaného umístění a výkonu webu vydavatele pro každou jednotlivou impresi.

Oslovte nakupující ve správném okamžiku

Konec lámání si hlavy s fázemi matice see-think-do-care. Prediktivní přihazování trvá pouhých 10 milisekund, což je 10× rychleji než mrknutí oka, a umožňuje vybrat relevantní inzerát, vypočítat všechny proměnné a zadat správnou nabídku v aukci.

Cesta zákazníka je neustále v pohybu a vaše marketingové kampaně by měly být také

S platformou Criteo se jednoduše dostanete k zákazníkům, kteří nejčastěji nakupují či získáte nové zákazníky bez snížení návratnosti reklamních výdajů. Identifikujete nové, vysoce výkonné publikum bez zbytečných dohadů. Hlavně ušetříte čas při dosahování svých cílů s využitím osvědčené umělé inteligence.

Platforma navíc nezahálí a je neustále v pohybu, aby se zvládla přizpůsobit složitému a rychlému vývoji v našem světě marketingu. Kromě poskytování nových publik, nových reklamních formátů, řešeních pro ochranu identity a dalších zlepšení výkonu v Criteu jen za prvních 6 měsíců roku 2023 provedli více než tucet aktualizací jejich technologie umělé inteligence, aby zlepšili modely doporučování produktů a získávání návštěvnosti. Výsledkem je 10% průměrný nárůst výkonu kampaní a u některých našich klientů zlepšení návratnosti investic až o 25 %.

Aby programátoři Critea dosáhli této úrovně výkonu, využili sílu interního pokročilého enginu AI a vektorových databází, což je sofistikovaná technologie, která pohání velkou část GPT AI, či hovorověji generativní AI. Hlavní prioritou stále zůstává zajistit, aby klienti mohli relevantně oslovovat nové i stávající zákazníky, dosahovat smysluplných výsledků a měřit výkonnost při respektování preferencí zákazníků v oblasti ochrany osobních údajů. Takže zbývá jediná otázka…

Jak s platformou Criteo začít?

Nejdřívě mě oslovit :)) K tomu, abychom s Criteem mohli začít společně pracovat, je zapotřebí platformě sdělit několik důležitých dat, např.:

  • počet unikátních uživatelů webu za posledních 30 dní (je doporučováno mít alespoň 50 tisíc a více unikátních uživatelů – potřebujeme nakrmit algoritmus) + požadovaný měsíční budget (individuálně)
  • konverzní poměr webu
  • průměrná hodnota košíku
  • cíl (může být postaven na PNO, CPA, ROI apod.)

Na základě těchto údajů Criteo provede interní výpočet, jestli je platforma pro vás vhodným řešením, a to včetně predikce, zda dokáže být za daných podmínek rentabilní(!). Pokud ano, můžeme se pustit do spolupráce na spuštění účtu a prvních reklamách.

Samotná implementace měřicích kódů Criteo je snadná a celý systém efektivně spolupracuje také s jedničkou na trhu a nejoblíbenější platformou pro eshopy (nejen) v našem regionu, Shoptetem. Jako ověření partneři Shoptetu navíc nabízíme podporu při nasazování těchto tagů na váš eshop, čímž zajistíme hladkou integraci. Vy se pak můžete soustředit pouze na příval nových zákazníků.

Nečekejte do zítřka. Pobavme se hned o tom, jak můžete vyrůst!

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *