fbpx

I s malým rozpočtem se dá zahrát velké divadlo. Abychom menším či začínajícím eshopům pomohli co nejlépe využít jejich marketingové rozpočty, rozhodli jsme se sepsat 5 základních pilířů práce s reklamou na Facebooku s konkrétními radami, jak maximalizovat výkonnost vašich reklam i bez nutnosti investovat do drahých agentur či specialistů, kteří díky omezeným rozpočtům sami stěží vykouzlí více, než to zvládnete sami. Těchto 5 osvědčených postupů v mírně upravené podobě podporuje oficiálně i samotný Facebook a nazývá je Performance 5. Strategie Performance 5 není úplným nováčkem, avšak nedávno došlo k jejímu překopání vlivem divokého vývoje na trhu v posledních letech.

5 základních pilířů pro zektivnění vaší FB reklamy.

Je naprosto jasné, že malé podniky nemají vždy čas na plnohodnotné testování kampaní a učení se z dat (kterých je stejně spíše nedostatek), aby našly dokonale fungující reklamní přístup. Zejména když se nejen preference spotřebitelů, ale vůbec celý globální trh, neustále mění. Jak tedy vypadá 5 základních pilířů, které vám pomůžou maximalizovat výsledky z reklamy na Facebooku a v konečném důsledku osloví více potenciálních zákazníků?

Zjednodušte strukturu kampaní, využívejte automatizační nástroje k optimalizaci

Nejčastější nešvar většiny reklamních účtů, který bohužel nevymizel stále ani z řad mnoha agentur a specialistů. Když spustíte reklamní kampaň na Facebooku, projde prvotní fází učení, kdy systém doručování zkoumá, která publika a umístění jsou pro vaši reklamu nejlepší. A protože Meta dlouhodobě masivně investuje do umělé inteligence, aby inzerentům pomohla dosáhnout vyšší výkonnosti jejich investic do reklamy, stává se zjednodušení účtu klíčovým víc, než kdy dříve. Zjednodušením struktury účtu pomáháte sami sobě rychleji dosahovat lepších výsledků z reklamy.

Začlenění zjednodušených kombinací reklamních kampaní a sad u více spuštěných reklam najednou zajistí, že si reklamy a kampaně nebudou navzájem konkurovat. Zároveň se bude méně tříštit rozpočet, což je určitě ideálnější i pro samotný algoritmus. 

Příklad efektivní reklamní struktrury. Zdroj: meta.com

Někdy prostě méně znamená více. Dle dat z interního měření samotného Facebooku se díky konsolidaci kampaní a spuštění menšího počtu reklamních sad podařilo zaznamenat až 41% nárůst konverzí. Zjednodušení přístupu se nakonec vždy vyplatí (a neplatí to jen pro malé účty). Vyhodnoťte proto kampaně, které provozujete, abyste zjistili, kde se překrývají, a našli prostor k okamžitému zefektivnění.

Co to znamená v praxi? Např. nedělejte duplikáty kampaní se stejnou optimalizací, naopak reklamy “vnořujte” do co nejméně kampaní a spíše si hrajte s publiky (rekl. sestavami) a kreativami. Zároveň však s malým rozpočtem netestujte najednou nikdy více než 2-3 sady nebo kreativy.

Co se týče optimalizace – nebojte se (hlavně na menších účtech) používat sofistikované optimalizace Advantage+. Konverzní cesta zákazníka je v dnešní době totálně dynamická, zejména na našem vysoce konkurenčním trhu. Částečná automatizace vám může pomoci udržet krok s tempem změn na trhu, aniž byste museli investovat další rozpočet, zdroje a váš drahocenný čas. 

Používejte širší zacílení

Všechny ty cookies lišty, ePrivacy nařízení či blokace trackování u iOS/macOS a další omezení znamenají pouze jedno – zájmová publika jsou na Facebooku již dávno mrtvá a je třeba si to konečně přiznat. Z našich interních testů u řady klientů nebo auditů dokonce vyplývá, že zájmová publika se často navzájem překrývají – někdy až o 70 % a více, takže kampaně jsou absolutně neefektivní.

Zájmové vs. široké cílení. Zdroj: meta.com

Zvažte širší zacílení a oslovte více lidí, kteří by se mohli stát vašimi zákazníky. Opět si půjčíme data od Facebooku, dle kterého malé podniky, které ve svých kampaních použily široké cílení, dosáhly v průměru o 12 % nižšího CPA (cena za akci, např. za nákup) ve srovnání s kampaněmi, které široké cílení nepoužily.

“Mobile-friendly” video

Video se rychle stalo nejoblíbenějším způsobem, jakým se lidé zapojují do obsahu na sociálních sítích. Pokud chcete z reklamy dostat maximum, nemělo by chybět ve vašem kreativním mixu. Testujte krátká videa (do 15s) vhodná pro mobilní zařízení ve vertikálním formátu a v kampaních používejte kombinaci videí a statických reklam, abyste co nejlépe využili výkon videa.

Případně se na nás neváhejte obrátit – umíme pomoct s komplexním procesem od nápadu a brainstormingu, přes psaní scénáře, sestavení moodboardu a storyboardu, až po vytvoření kompletního plánu produkce.

Testujte reklamy, rozlišujte kreativy dle publika

Pravidelně zkoušejte základní testování reklam a modelování marketingového mixu, při kterém mezi sebou porovnáte různé kreativní formáty, abyste změřili jejich účinnost – například použití videa oproti obrázku, či přímé srovnání různých publik nebo samotné optimalizace reklamy, díky čemu zjistíte, co přivádí zákazníky nejvhodnějším (a nejlevnějším) způsobem k interakci s vaším byznysem (a samozřejmě ke konverzím). Díky tomu můžete relativně brzy i po menších útratách zjistit, co má největší vliv na úspěšnost vaší kampaně.

Testování reklam patří mezi opomíjené základy. Zdroj: meta.com

Neustálým testováním a zdokonalováním reklamních materiálů navíc můžete využívat kreativy jako nový přístup k cílení pomocí odlišných sdělení, která rezonují s různými potřebami nebo zájmy vašich (potenciálních) zákazníků. Pro začátek můžete diverzifikovat své reklamy podle konceptu, sdělení a vizuální stránky reklamy nebo typu reklamy, například videoreklamy použít jen ve Stories/Reels umístění a klasické bannery v news feedu, a ideálně na publikum v jiné fázi nákupního trychtýře, apod.

A/B testování může být jedním z nejefektivnějších způsobů, jak ze svých reklam vytěžit maximum. Existuje prostě mnoho způsobů jak zjistit, co pro vaši firmu funguje nejlépe. A začít se dá vždy i v malém objemu, s jedním nebo dvěma testy, analyzovat si výsledky, a dle toho se posouvat stále vpřed, krůček po krůčku.

Conversion API

Meta Pixel je základ, ale taky už dávno nestačí na plnohodnotnou práci s výkonnostní reklamou na Facebooku. Pokud jste to dosud neudělali, je třeba integrovat rozhraní API pro konverze (neboli CAPI), abyste dosáhli lepšího výkonu. Pomocí rozhraní Conversions API můžete vytvořit přímé spojení mezi svými marketingovými daty a daty od Mety a zlepšit tak výkonnost a měření kampaní

Dle interních dat Facebooku si inzerenti s nastaveným rozhraním Conversions API polepšili ve výkonu v průměru o 13 %. A to rozhodně není zanedbatelné číslo. Integrace rozhraní CAPI navíc pomůže “vytrénovat” algoritmus strojového učení Mety, aby našel více lidí, kteří by pravděpodobně měli zájem o vaše produkty.

Trpělivost konverze přináší

Doporučujeme vám vyzkoušet některé (ale ideálně rovnou všechny) tyto tipy co nejdříve ve vašem reklamním účtu. A hlavně u nich nezapomeňte vydržet – jako vždy, výsledky se mohou zlepšovat i v průběhu několika týdnů po provedení změn.

Nečekejte do zítřka. Pobavme se hned o tom, jak můžete vyrůst!

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *